Co dzisiaj produkuje Łada? Na…

Co dzisiaj produkuje Łada?
Na temat tej marki samochodów pokutują niezbyt pochlebne stereotypy, które w znacznej części są prawdziwe. Niemniej w ostatnich latach przejęcie kontroli nad marką przez koncern Renault-Nissan spowodowało pewne działania mające na celu zerwanie z dawnym wizerunkiem – m.in. zatrudniono projektanta Steve Mattina pracującego wcześniej dla Mercedesa i Volvo i design nowszych modeli to jego dzieło. Czy zakończą się sukcesem – czas pokaże. W 2017 roku najlepiej sprzedającym się samochodem w Rosji była Kia Rio(96 689 sprzedanych sztuk w 2017 roku) a nie Łada.
Jednym z stereotypów jest to, że Łada produkuje każdy model kilkadziesiąt lat. Jest to prawda, ale nie znaczy to, że jednocześnie nowe modele nie były oferowane. Do 2000 roku zdążyły powstać 3 generacje kompaktowych ład – Żiguli(1970-2012) – kombi i sedany, Samara(1984-2013) – hatchbacki, kombi i sedany, i rodzina 110(1995-2009) – hatchbacki, sedany, kombi i coupe. Jak widać wszystkie te generacje były produkowane jednocześnie. Pierwszym odejściem od tej reguły, były natychmiastowe ubijanie kolejnych wersji nadwoziowych Lady 110 w latach 2007-2009 w momencie wejścia do produkcji odpowiedniej wersji nadwoziowej jej następcy, czyli Łady Priory, mimo iż ten model sprzedawał się bardzo dobrze, w 2006 roku sprzedano 180 tysięcy sztuk i opłacało się go dalej produkować.
A jak dzisiaj wygląda oferta modelowa Łady? poniżej zestawienie mające dać przynajmniej jakieś ogólne pojęcie, od najnowszego modelu do najstarszego.
1. Łada XRAY, produkowana od grudnia 2015. Weszła do sprzedaży w Rosji 14 lutego 2016. W 2017 roku sprzedała się w Rosji w ilości 33 319 sztuk, co dało jej 8 miejsce na liście najlepiej sprzedających się samochodów.
Jest to kompaktowy crossover, pierwszy w historii marki. Samochód powstał na płycie podłogowej Renaulta-Nissana typu B0 wykorzystywanej aktualnie także w różnych samochodach Dacii i w modelu Renault Kaptur. Spełniające normę emisji spalin Euro 5 benzynowe silniki 1.6 litra 106 KM i 1.8 litra 122 KM są konstrukcji rosyjskiej, powstały na skutek wieloletniej ewolucji silników stosowanych jeszcze w samochodzie Łada Samara i późniejszych modelach. Do lipca 2016 stosowano także 110 konny silnik benzynowy 1.6 pochodzący z Nissana. Do wyboru automatyczna lub manualna 5 biegowa skrzynia biegów.
Standartowe wyposażenia obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne, system ABS i ESP oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Najlepsza wersja pojazdu kosztuje w przeliczeniu około 50 tysięcy złotych, najtańsza około 35 tysięcy.
Kolejne modele w komentarzach.
#samochody #rosja #ciekawostki #lada

Powered by WPeMatico